icon skydd 042-896 30
  • Vardagar 10-19
  • Lördagar 10-16
  • Söndagar 11-16
Fri frakt
Fri frakt i webbshopen på köp över 1500 kr
Fri frakt
35 års erfarenhet
Fri frakt
14 dagars öppet köp i webbshopen
Säkra betalningar på ekebymobel.se

Köpvillkor e-handel

1. Allmänna villkor
2. Frakt & Leverans
3. Leveranstid
4. Betalning
5. Ångerrätt
6. Byte av vara
7. Reklamation av vara
8. Transportskador / Saknade kolli
9. Personuppgifter & Cookies

1. Allmänna villkor e-handel

  • För att köpa en produkt i vår e-handel måste du ha fyllt 18 år.
  • Vid beställning i vår e-handel träffas avtal om köp när du mottagit orderbekräftelse via e-post. OBS! Din e-postbekräftelse kan eventuellt fastna i ett SPAM-filter så kontrollera din skräppostmapp innan du kontaktar oss.
  • I angivna priser ingår moms med 25 procent.
  • Produktinformation och priser lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar och slutförsäljning. Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuellt felaktigt angivna uppgifter.
  • Tänk på att produktbilderna inte alltid exakt återger produkternas verkliga utseende. Hur färgen återges kan bero på vilken typ av bildskärm du har och vilka inställningar den har.
  • Vi förbehåller oss rätten att åberopa Force Majeure i de situationer där detta är tillämpbart.

2. Frakt & Leverans e-handel

Frakt
FRI FRAKT i vår e-handel på beställningar över 1500 kr. På beställningar under 1500 kr tillkommer en fast fraktavgift på 79 kr. Gäller i hela Sverige.
Vi levererar inte utanför Sverige.

Fri frakt gäller vid köp i vår e-handel/webbshop. I vårt möbelvaruhus gäller andra villkor.

Hämta själv 
Du kan välja att hämta dina varor själv på vårt lager under möbelvaruhusets öppettider. Vårt lager ligger i direkt anslutning till vårt möbelvaruhus. Vi meddelar dig via e-post eller telefon när dina varor finns klara för avhämtning. Vid utlämningen krävs det att du kan uppvisa godkänd legitimation. Vi har flera lånesläp som du kan låna gratis. Inga avgifter tillkommer när du hämtar själv.

Hemleverans
Större försändelser (t ex soffor, sängar, matgrupper) levereras med våra egna bilar eller med ett transportföretag till din bostad; till närmaste trappuppgångsport, grind eller garageuppfart, förutsatt att en lastbil kan ta sig dit.
OBS! Ej inburet i bostad. Montering, avemballering och bortforsling av emballage ingår ej.
Leveransen sker i originalemballage på dagtid vardagar.
Du blir aviserad via telefon eller sms av vår servicepersonal eller transportföretaget dagarna innan leverans för överenskommelse om leveransdag och ungefärlig tid.
Vi kan inte garantera att vi eller transportföretaget levererar till alla orter alla dagar i veckan, t ex till öar är det bestämda veckodagar som leverans sker på.
Du måste vara tillgänglig för att ta emot leverans inom 4 dagar efter att transportföretaget aviserat leveransen första gången, i annat fall debiterar vi dig en kostnad på 150 kr för lagerkostnad hos transportföretaget. Om dag och tid för leverans är överenskommet med dig och du inte är hemma vid leveranstillfället debiterar vi dig en extrakostnad på 395 kr för ny leverans.

Mindre försändelser, upp till 20 kg, skickas till ditt lokala paketombud där du hämtar ut paketet när det passar dig, dock senast inom 14 dagar.
Du blir aviserad via sms eller brev när ditt paket finns att hämta hos ditt lokala paketombud. Hämtar du ej ut ditt paket debiterar vi dig en kostnad på 195 kr.

Vid adressändring efter att din leverans skickats från oss men inte levererats till dig debiterar vi dig en extrakostnad på 225 kr.

Vid leverans av vissa varor kan leverans ske direkt från tillverkaren hem till dig.

3. Leveranstid e-handel

Leveranstiden anges på respektive produkt. Leveransdagar avser vardagar.
Alla leveranstider är preliminära och avser tiden från det att vi mottagit och registrerat din order tills dess att försändelsen skickas från vårt lager.
Lagervaror är varor som vi normalt har i lager för omgående leverans.
Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid på en och samma gång, skickas alla varor i en och samma sändning när samtliga varor ankommit till vårt lager.
Om leveransförseningar uppstår informeras du om detta till den e-postadress du angett i beställningen.
Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar. 

4. Betalning e-handel

Vi erbjuder trygga och säkra betalningar med våra samarbetspartners Klarna och DIBS.

Kortbetalning
Du kan enkelt betala med VISA eller MasterCard.
När du är klar med din beställning omdirigeras du till DIBS där du fyller i ditt kortnummer, kortets giltighetstid och CVC-kod. CVC-koden är de tre sista siffrorna på kortets baksida. Pengarna dras direkt från ditt kortkonto när du klickat på "Betala nu".  Vi använder oss av Verified by Visa som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering för att ingen obehörig ska komma åt dina kortuppgifter. Vi på Ekeby Möbler får aldrig tillgång till dina kortuppgifter.

Klarna faktura
Handla nu - betala efter leverans

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Möjlighet till delbetalning
  • Fakturan skickas till din e-post

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50 kr samt dröjsmålsränta om 26 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Klarna konto
Dela upp betalningen räntefritt - delbetala från 50 kr/månad

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång


Klicka här för att komma till Klarnas allmänna villkor

 

5. Ångerrätt e-handel

Du har normalt 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i vår e-handel, i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du har rätt att returnera en vara inom 14 dagar efter att du mottagit den om du först meddelar oss via e-post till kundservice@ekebymobler.se att du vill utnyttja ångerrätten, invänta e-postsvar med instruktioner för ditt ärende innan du returnerar din vara. Du får hela köpesumman tillbaka men den faktiska returfrakten står du själv för. Du har rätt att undersöka varan men den måste vara i väsentligen oförändrat skick och i originalemballage för att du ska kunna ångra köpet. Återbetalning görs normalt inom 5 arbetsdagar efter att vi mottagit varan och synat den, dock senast inom 30 dagar.

Ångerrätten gäller inte om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig, till exempel en soffa i specifikt tyg och utförande. Ångerrätten gäller heller inte fullt ut vid specialbeställda varor, det vill säga varor med leveranstid längre än två veckor. Ångerrätten gäller inte sängkläder, täcken, kuddar, madrasser och överkast om originalförpackningen är bruten då dessa produkter räknas som hygienartiklar.

OBS! Ångerrätt gäller inte för företagskunder. 

6. Byte av vara e-handel

Du kan i de flesta fall returnera en vara och välja en annan liknande inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Detta under förutsättning att varan är oanvänd, i hel originalförpackning och i oskadat skick. Vid byte av vara står du själv för den faktiska returfrakten. Du måste kontakta oss innan du önskar byta en vara.

Bytesrätten gäller inte om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig, till exempel en soffa i specifikt tyg och utförande. Bytesrätten gäller heller inte vid beställning av icke lagervaror, det vill säga varor med leveranstid längre än två veckor. Bytesrätten gäller inte heller sängkläder, täcken, kuddar, madrasser och överkast om originalförpackningen är bruten då dessa produkter räknas som hygienartiklar.

7. Reklamation av vara e-handel

Du har enligt konsumentköplagen 3 års reklamationsrätt. Vi kontrollerar samtliga varor för eventuella fel, i så stor utsträckning som möjligt, innan vi levererar dem till dig. Om det mot förmodan ändå är något fel på din vara, måste du kontakta oss innan du returnerar den i originalemballage. Reklamation innebär att du inom rimlig tid från det att du upptäckt ett fel på varan meddelar oss detta. När vi mottagit giltigt reklamationskrav kontaktar vi dig för avhjälpande av felet eller översänder eventuella returhandlingar. Vid retur av reklamerad vara står vi för returkostnaden. Vid eventuella reklamationstvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

8. Transportskador / Saknade kolli e-handel

Du som mottagare av leveransen är ansvarig för att syna av emballaget och notera synlig skada på fraktsedeln/handskannern. Räkna antalet kolli och notera eventuellt saknade kolli på fraktsedeln/handskannern. Vid skada, spara originalemballage för att reklamation skall kunna hanteras korrekt. Kontakta oss inom 3 dagar vid transportskada eller saknade kolli via e-post till kundservice@ekebymobler.se, ange ordernummer, beskriv ditt ärende och skicka med bilder på emballage och produkt.

Du som mottagare av leveransen är ansvarig för att packa upp och syna din produkt och anmäla eventuell dold transportskada till oss inom 5 dagar via e-post till kundservice@ekebymobler.se, ange ordernummer, beskriv ditt ärende och skicka med bilder på emballage och produkten i helhet samt detaljbilder på skadan. Vi tar ej ansvar för eventuella dolda transportskador som anmäles senare än 5 dagar efter leveransdatum.

Hämtar du ut ditt paket på ditt lokala paketombud och upptäcker skada på paketet/din produkt är det ditt ansvar att få det noterat på utlämningskvittot tillsammans med butikens stämpel, datum och signatur. Därefter kontaktar du oss inom 3 dagar via e-post till kundservice@ekebymobler.se, ange ordernummer, beskriv ditt ärende och skicka med bilder på emballage och produkt.

9. Personuppgifter & Cookies e-handel

Vi tar ansvar för att alla personuppgifter du lämnar till oss endast används inom företagets datasystem och hanteras i enlighet med Svenska Personuppgiftslagen (PUL). Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullfölja våra åtaganden mot dig och ge dig god service. Det kan handla om att leverera de varor du beställt, meddela orderstatus eller delge dig information om nyheter, kampanjer och erbjudanden.

Denna sida använder cookies. En cookie är en liten textfil som placeras på din dator och denna används för att du ska uppleva sajten på bästa sätt. När du besöker vår webbplats sparas så kallade "session cookies" på din dator. Dessa används bland annat för att hålla reda på vilka varor du lagt i varukorgen och om du inte har cookies aktiverat i din webbläsare kommer du inte kunna genomföra ett köp. Session cookies försvinner från din dator när du avslutar din webbläsare. Om du har inaktiverat cookies kommer du dock fortfarande kunna surfa runt på vår webbplats. Tredjepartsleverantörer visar annonser på webbplatser. Tredjepartsleverantörer använder cookies för att visa annonser utifrån ditt besök på den här och andra webbplatser.

 

Köpvillkoren gäller vid köp i Ekeby Möblers e-handel, www.ekebymobler.se. Vid köp på plats i vårt möbelvaruhus gäller delvis andra villkor.